ტრადიციული მრავალხმიანობის მეათე საერთაშორისო სიმპოზიუმი, მოხსენებები, 20–24 ოქტომბერი, 2024, თბილისი, საქართველო, © 2022 (სრული ვერსია)

ტრადიციული მრავალხმიანობის მეათე საერთაშორისო სიმპოზიუმის ბუკლეტი, 2020

ტრადიციული მრავალხმიანობის სოციალური ასპექტები

დაივა რაჩიუნაიტე-ვიჩინიენე (ლიეტუვა) – პოლიფონიური სიმღერა, როგორც მუსიკალური, სოციალური და პოლიტიკური ფენომენი: ლიეტუვური ნიმუშების ანალიზი

აუდიომაგალითი: 01, 02

ვიდეომაგალითი: 01, 02

მეთიუ ნაითი (კანადა) – შენარჩუნება, დაცვა, სიცოცხლისუნარიანობა: სვანეთში მუსიკის მდგრადობისა და ეკოლოგიის კონცეპტუალიზაცია

თემურ ტუნაძე (საქართველო) – ხალხური თვითშემოქმედების გუნდები ზემო აჭარაში (XX საუკუნის 30–40-იანი წლები)

გორდანა ბლაგოევიჩი (სერბეთი) – ინფორმაციული ტექნოლოგიების როლი მრავალხმიანი გალობის და შესრულების პრაქტიკაში კოვიდ-19-ის პანდემიის პერიოდში: სერბეთის შემთხვევა

ვიდეომაგალითი: 01, 02, 03, 04, 05

ტრადიციული ვოკალური მრავალხმიანობა და ეროვნული უმცირესობები

ემი ოკადა (იაპონია) – პოლიფონიური მღერის ტრადიციული კულტურა და ინტერპერსონალური თანამშრომლობა ჩრდილოაღმოსავლეთ ინდოეთის ეთნიკური უმცირესობის – ჩახესანგის ნაგას ტომში

ჰელენ რისი (გაერთიანებული სამეფო/აშშ) – პოლიფონიური ფოლკლორული სიმღერა სამხრეთ ჩინეთის ტიბეტურ-ბურმანულ ჯგუფებში

აუდიომაგალითი: 01, 02, 03

ტრადიციული მრავალხმიანობის რეგიონალური სტილები და მუსიკალური ენა

ანდრეა კუზმიჩი (კანადა) – როგორ უწყობს ხელს ქართული მრავალხმიანობა მარადისობისა და მემკვიდრეობითობის გრძნობას: დროებითი დამახინჯებების მუსიკალური ანალიზი ქართულ მრავალხმიანობაში

აუდიომაგალითი: 01, 02

ნატალია ზუმბაძე (საქართველო) – მრავალხმიანობის კიდევ ერთი არგუმენტის შესახებ ქართულ სიმღერაში

აუდიომაგალითი: 01, 02, 03, 04, 05, 06

რიტის ამბრაზევიჩიუსი (ლიეტუვა) – მუსიკალური ბგერათრიგები ლიეტუვურ ტრადიციულ ვოკალურ მრავალხმიანობაში

მარიო მორელო (კანადა) – იდენტობა, მემკვიდრეობა და სიმღერები, როგორც კულტურული არტეფაქტები: წინაპართა გრძნობების კვლევა პოლიფონიური სიმღერების ტრანსფორმირებული შესრულების პროცესში სალენტოში

მუჰამედ აშქან ნაზარი (ირანი) – პოლიფონიისა და გრძნობადის ურთიერთკავშირის სემიოტიკური გაგება ჰავრამანის მუსიკაში; ეროტიკული ლიტერატურის როლი ჰავრამანის ხალხური მუსიკის შემსრულებლობაში

დავით შუღლიაშვილი მუსიკოლოგიის დოქტორი (საქართველო) – სიჩუმისა და პაუზის ეფექტი ქართულ ტრადიციულ მუსიკაში

აუდიომაგალითი: 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21

ვიდეომაგალითი: 01, 02, 03, 04

ჟანგ შანი, ქსიანგქუნ ლიუ (ჩინეთი) – ყაზახური სიბიზმის ბიფონიური მორფოლოგია და მექანიზმი

ტიციანა პალანდრანი (იტალია) – პოლიფონია მონტოროში (კორდობა)

აუდიომაგალითი: 01

ჟანა პარტლასი (ესტონეთი) – კონტროლირებადი უწესრიგობა პოლიმუსიკაში: სეტოს საქორწილო მუსიკის ჟანრი კაასიტამინე

აუდიომაგალითი: 01, 02, 03, 04

ბრაიან ფეირლი (აშშ) – „არ არის დოგმა, მაგრამ არის ჩარჩო“: მოდელებით იმპროვიზაცია გურულ ტრიო სიმღერაში

ჯილიან ფულტონ-მელანსონი (აშშ) – პოლიფონიური ფოლკლორის განახლება: მოგონებების ძიება ტარაბის ლანდშაფტებში

გიორგი კრავეიშვილი (საქართველო) – ლაზური მუსიკის ფესვები

აუდიომაგალითი: 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20

ვიდეომაგალითი: 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10

ხათუნა დამჩიძე, ნინო მახარაძე (†) (საქართველო) – ცეკვა ლეკური

აუდიომაგალითი: 01, 02, 03, 04

ევა ც. ბანჰოლცერი (ავსტრია) – სიმღერა ზღვარზე: მთამსვლელები როგორც იოდლერებივ – იოდლერები როგორც მთამსვლელები

აუდიომაგალითი: 01, 02, 03, 04

რიტის ამბრაზევიჩიუსი (ლიეტუვა) – ავსტრიული იოდლის ზოგიერთი აკუსტიკური თავისებურება

ულრიხ მორგენშტერნი (ავსტრია) – მოტივზე ორიენტირებული ფორმები და ბინარული ჰარმონია. ორი ძირითადი პრინციპი ევროპულ ხალხურ მუსიკაში და მათი მნიშვნელობაავსტრიული/ალპური ტრადიციისთვის

მრავალხმიანობა სასულიერო მუსიკაში

მეთიუ არნდტი (აშშ) – „კილო არის ყველაფერი“: გამშვენება ქართულ გალობაში

თამარ ჩხეიძე (საქართველო) – ევქარისტიული კანონის მოდალური სტრუქტურები ქართულ გალობაში (აღმოსავლეთისა და დასავლეთის საქრისტიანოს ადგილობრივისამგალობლო ტრადიციების კონტექსტში)

ეკატერინე ყაზარაშვილი (საქართველო) – ქრისტეშობის საცისკრო კანონი ქართული გალობის ტრადიციაში (ზოგადმართლმადიდებლური ლიტურგიკული პრაქტიკის კონტექსტში)

ტრადიციული პოლიფონია და პოპულარული მუსიკა

იოსებ ჟორდანია (ავსტრალია/საქართველო) – პოპ და როკ-მუსიკის საწყისები მუსიკის პირველადი ბინარული ფუნქციის შუქზე

ნინო ციციშვილი (ავსტრალია/საქართველო) – „სინთეზი“ და „ფიუჟენი“ როგორც კულტურათა შორის ურთიერთობის ორი გზა

აუდიომაგალითი: 01, 02, 03, 04, 05

თეონა ლომსაძე (საქართველო) – ფოლკ-ფიუჟენი ქართულ მუსიკალურ რეალობაში

აუდიომაგალითი: 01, 02, 03, 04, 05

მიგელ ანხელ სანტაელა (ვენესუელა-ნიდერლანდები) – წარმოსახვითი ღერძი ჩრდილოეთსა და სამხრეთს შუა: ინდივიდუალური მიდგომა ვენესუელური ხალხური და პოპულარული მუსიკის ა-კაპელა გუნდისთვის არანჟირებისადმი

ტრადიციული მრავალხმიანობა ინსტრუმენტულ მუსიკაში

იანიკ ვეი (შვეიცარია) – ბუჩელზე შესრულება და „ბუნებრივი“ ჰარმონიის იდეა ალპურ მუსიკაში

მანუელ ლაფარგა, პენელოპე სანს (ესპანეთი) – სამსტვირიანი გუდასტვირი ნურაღეს კულტურაში: 4000 წლის მრავალხმიანობა ხმელთაშუა ზღვის ბარბაჯიაში (სარდინია)

შემსრულებლობა ტრადიციის გადაცემა

ანასტასია მაზურენკო (უკრაინა) – ნაწილების მიკროინტერვალური გაწყობა უკრაინულ ტრადიციულ მრავალხმიან შესრულებაში

აუდიომაგალითი: 01, 02, 03, 04

ბერნარდ კლაიკამპი (ჰოლანდია) – დები ბისეროვები ბულგარეთიდან და მათი ორხმიანი სასიმღერო სტილი

ვიდეომაგალითი: 01

მრგვალი მაგიდა: ტრადიციული მუსიკა და თანამედროვე საზოგადოება წამყვანი თეონა ლომსაძე