ტრადიციული მრავალხმიანობის მეხუთე საერთაშორისო სიმპოზიუმი, მოხსენებები, 4 – 8 ოქტომბერი, 2010, თბილისი, საქართველო, © 2012 (სრული ვერსია)

ტრადიციული მრავალხმიანობის მეხუთე საერთაშორისო სიმპოზიუმის ბუკლეტი, 2010

აზიური ტრადიციული პოლიფონია   

იოსებ ჟორდანია (ავსტრალია, საქართველო) – ტრადიციული მრავალხმიანობა აზიაში: პრობლემები და პერსპექტივები (გვ. 17–31)

აუდიომაგალითები: 01, 02, 03, 04, 05

მუნირ ნურეტინ ბეკენი (აშშ) – ვირტუალური ჰეტეროფონია: კომპოზიცია, ვარიაცია, სტრუქტურა და მეხსიერება თურქულ კლასიკურ მუსიკაში (გვ. 32–41)  

ნინო ციციშვილი (ავსტრალია, საქართველო) – აღმოსავლეთ საქართველოს მრავალხმიანი სასიმღერო სტილის შედარებითი და დარგთაშორისი შესწავლა ახლო აღმოსავლეთისა და ცენტრალური აზიის მონოდიური მუსიკის კონტექსტში (გვ. 42–57)

მაიკლ ტენზერი (კანადა) – კუნძულ ბალის გამელანის მუსიკის პოლიფონიური ასპექტები (გვ. 58–70)

აუდიომაგალითები: 01, 02a02b, 02c, 03a, 03b, 04, 05a, 05b, 06    

იუ-სიუ ლუ (ტაივანი)  ახალი პოლიფონიური სტილის განვითარება – ტაივანელი აბორიგენების შემთხვევ (გვ. 7183)     

მარინა ქავთარაძე, ეკატერინე ბუჩუკური (საქართველო) – პოლიფონიისა და მონოფონიის ურთიერთმიმართების პრობლემა ქართული ქალაქური ფოლკლორის მაგალითზე (გვ. 84–96)

აუდიომაგალითები: 01, 02, 03

რიე კოჩი (იაპონია) – აინუს ტრადიციული მუსიკის მრავალხმიანობის სტილები და ზოგიერთი უახლესი ცვლილება (გვ. 97–112)

აუდიომაგალითები: 01, 02, 03, 04

კავკასიური მრავალხმიანობა

ალა სოკოლოვა (რუსეთი, ადიღეს რესპუბლიკა) – ადიღეას ტრადიციული კულტურის ამებური სასიმღერო ფორმის მნიშვნელობები და კოდები (გვ. 115–132)

აუდიომაგალითები: 01, 02

ნატალია ზუმბაძე, ქეთევან მათიაშვილი (საქართველო) – კავკასიელ ხალხთა მრავალხმიანობა და მისი მიმართება ქართულთან (აუდიოალბომის – კავკასიელ ხალხთა მუსიკა თბილისის სახელმწიფო კონსერვატორიის ფონოარქივიდან – მიხედვით) (გვ. 133–154)

აუდიომაგალითები: 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31

მაია გელაშვილი (საქართველო) – პანკისის ხეობის ქისტების ტრადიციული მუსიკის შესწავლისათვის (გვ. 155–162)  

აუდიომაგალითები: 01

ვიდეომაგალითები: 01, 02

მაკა ხარძიანი (საქართველო) – სამხმიანი სიმღერების გაერთხმიანების საკითხისათვის ქართულ მუსიკალურ ფოლკლორში (რაჭა და სვანეთი) (გვ. 163–172)

აუდიომაგალითები: 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09

მანანა შილაკაძე (საქართველო) – ქართული და ადიღეური ინსტრუმენტული მუსიკა მრავალხმიანობის კონტექსტში (ტიპოლოგიური პარალელები) (გვ. 173–182)

ტრადიციული პოლიფონიის რეგიონული სტილები და მუსიკალური ენა

ჟანა პარტლასი (ესტონეთი) – ცვლილების კვალდაკვალ: სეტუს სიმღერების წყობა (სამხრეთ-აღმოსავლეთ ესტონეთი) (გვ. 185–195)

აუდიომაგალითები: 01, 02  

თამაზ გაბისონია (საქართველო) – დამწყები ხმა ქართულ მრავალხმიანობაში (გვ. 196–210)    

ჯერალდ ფლორიან მესნერი (ავსტრალია) – კარინთიის მრავალხმიანი სიმღერის მნიშვნელოვანი ასპექტები. მრავალფეროვანი პოლიფონიური ვოკალური ტრადიცია ადრიატიკის სამხრეთ-აღმოსავლეთ ალპურ რეგიონში (გვ. 211–220)

აუდიომაგალითები: 01, 02, 03, 04  

დავით შუღლიაშვილი (საქართველო) – “უსიტყვო” მრავალხმიანობა ქართულ ტრადიციულ მუსიკაში (გვ. 221–235)

ელენა იოვანოვიჩი (სერბეთი) – ჰიბრიდული ვოკალური ფორმები – ცენტრალური სერბეთის ახალი და ძველი ვოკალური სტილებისა და ტრადიციული მუსიკალური დიალექტების ნაზავი (გვ. 236–252)

სიმჰა არომი (საფრანგეთი), პოლო ვალეჰო (ესპანეთი) – აკორდის სინტაქსის საფუძვლები ზოგიერთ მეგრულ სიმღერაში (გვ. 253–277)   

ანდრეა კუზმიჩი (კანადა) – ქართული პოლიფონიის გარდამავალი მემკვიდრეობა: ქართული ხალხური სიმღერების ახალი პრაქტიკოსები და წარსულის მემკვიდრეობა (გვ. 278–289)

დაივა რაჩიუნაიტე-ვიჩინიენე (ლიტვა) – ლიტვური და აინური ვოკალური პოლიფონი: ზოგიერთი პარალელი (გვ. 290–332)

მიხაილ ლობანოვი (რუსეთი) – ვეპსების ერთობლივი სიმღერა და არქაული მოვლენები ბალტიისპირეთის ქვეყნების გლეხების ვოკალურ პოლიფონიაში (გვ. 333–348)

ანა პიოტროვსკა (პოლონეთი) – ე. წ. ბოშური მუსიკის იდეა და იმპროვიზაციის პრობლემა (გვ. 349–362)    

ნინო რაზმაძე (საქართველო) – ერთი სიმღერის განვითარების დინამიკა (პატარა საყვარელოს მაგალითზე) (გვ. 363–374)

მრავალხმიანობა სასულიერო მუსიკაში

ეკატერინე ონიანი (საქართველო) – ქართული გალობის მრავალხმიანობის საკითხისათვის (გვ. 373–386)

ჯერემი ფაუცი (აშშ) – სიძველე და ტრადიციულობა ქართულ ტრადიციულ ვოკალურ მუსიკაში (გვ. 387–400)

სვიმონ (ჯიქი) ჯანგულაშვილი (საქართველო) – მრავალხმიანი მუსიკალური ქსოვილის ტრანსფორმაციის თავისებურებანი გამშვენებულ საგალობლებში (გვ. 401–424)  

ჯონ ა. გრემი (აშშ) – ივლიანე ნიკოლაძე: ქართულ ძლისპირთა რედაქტორი (გვ. 425–446)

ეკატერინე დიასამიძე (საქართველო) – მრავალხმიანობის ფორმები რუსულ საეკლესიო გალობაში (მე-17 საუკუნით დათარიღებული საგალობლების მაგალითზე) (გვ. 447–453)

ბაია ჟუჟუნაძე (საქართველო) – XIX საუკუნის ქართული სამგალობლო ტრადიციის ახალი ტენდენციები (გვ. 459–471)  

ნინო ნანეიშვილი (საქართველო) – გამშვენებათა სტრუქტურული ფორმულები ქრისტეს ბრწყინვალე აღდგომის ძლისპირებში (გვ. 471–481)

ტრადიციული მუსიკის ისტორიული ჩანაწერები

გერდა ლეხლაიტნერი (ავსტრია), ნონა ლომიძე (ავსტრია, საქართველო) – ზოგიერთი მოსაზრება მრავალხმიანი მუსიკის ადრინდელი ჩანაწერების ინტერპრეტაციის შესახებ (გვ. 485–502)   

აუდიომაგალითები: 01, 02, 03  

ვიდეომაგალითები: 01, 02

ფრანც ფოედერმაირი (ავსტრია) – მეგრული სიმღერის სამი შედევრი, ჩაწერილი რობერტ ლახის მიერ 1916 წელს (გვ. 503–513)

ტრადიციული მრავალხმიანობის შესწავლა ციფრული ტექნოლოგიების გამოყენებით

მორიმოტო მასაკო, ჰონდა მანაბუ, ნიშინა ემი, კავაი ნორიე, ოოჰაში ცუტომუ (იაპონია) – ქართული ტრადიციული მრავალხმიანობის ბგერითი სტრუქტურის კვლევა: რხევის სტრუქტურის რაოდენობრივი ანალიზი (გვ. 517–526)  

კავაი ნორიე, მორიმოტო მასაკო, ჰონდა მანაბუ, ონოდერა ეიკო, ნიშინა ემი, ოოჰაში ცუტომუ (იაპონია) – ქართული ტრადიციული მრავალხმიანობის ბგერის სტრუქტურის შესწავლა: ტემპერირებული სტრუქტურის ანალიზი (გვ. 527–537)     

ნონა ლომიძე (ავსტრია, საქართველო) – კახური სიმღერების გაშიფვრის საკითხები (გვ. 538–551)   

ტრადიციული და პროფესიული ხელოვნება

ლეილა მარუაშვილი (საქართველო) – ქართული ხალხური პოლიფონიის ტრადიციების გარდატეხა პროფესიულ მუსიკაში (გვ. 555–572)

აუდიომაგალითები: 01, 02, 03, 04a, 04b, 05, 06, 07