ტრადიციული მრავალხმიანობის მეოთხე საერთაშორისო სიმპოზიუმი, მოხსენებები, 15–19 სექტემბერი, 2008, თბილისი, საქართველო, © 2010 (სრული ვერსია)

ტრადიციული მრავალხმიანობის მეოთხე საერთაშორისო სიმპოზიუმის ბუკლეტი, 2008

პოლიფონიის ისტორიული ასპექტები 

იოსებ ჟორდანია (ავსტრალია/საქართველო) – მუსიკა და ემოცია: ღიღინი ადამიანური ისტორიის სათავეებში (გვ. 31–40)

ურშა შივიცი (სლოვენია) – სლოვენიური მრავალხმიანი სიმღერა: მითი თუ რეალობა (გვ. 50–66)

გია ბაღაშვილი (საქართველო) – მელიზმატიკის სიმწირის ესთეტიკური მექანიზმი წინაქრისტიანული წარმოშობის ქართულ მუსიკალურ-ფოკლორულ ჟანრებში (გვ. 67–77)

ტაიდა ლანჯი (ლატვია) – ლატვიური ტრადიციული მუსიკის უძველესი ადგილობრივი შრეები ლატვიაში – ბურდონული პოლიფონია და მისი კავშირი რეჩიტატიულ სიმღერებთან (გვ. 78–96)

სიუზან ციგლერი (გერმანია) – ზიგფრიდ ფ. ნადელი და მისი წვლილი ქართული მრავალხმიანობის შესწავლაში (გვ. 97–105)

 

ტრადიციული პოლიფონიის რეგიონული სტილები და მუსიკალური ენა

დიტერ ქრისტენსენი (აშშ/გერმანია) – დასავლეთ პოლინეზიის ვოკალური პოლიფონია და მისი წარმოშობის ზოგიერთი საკითხი (გვ. 119–139)

ვიქტორ ა. გრაუერი (აშშ) – პიგმეებისა და ბუშმენების მრავალხმიანი პრაქტიკის ზოგიერთი მნიშვნელოვანი თვისება ევროპული ტრადიციული ვოკალური მრავალხმიანობის გათვალისწინებით (გვ. 140–157)

ჯერალდ ფლორიან მესნერი (ავსტრალია) – „ისინი მგლებივით ყმუიან…“ (“ululant ad modum luporum…”) ახალი შეხედულება ძველ ლომბარდიულ მყარ ზეპირ მრავალხმიან ტრადიციაზე, რომელსაც არ ცნობდნენ შუა საუკუნეებისა და რენესანსის პერიოდის მუსიკის მკვლევრები (გვ. 158–174)

ნინო კალანდაძე-მახარაძე (საქართველო) – მრავალხმიანი ლირიკული აკვნის სიმღერა საქართველოში (გვ. 175–197)

ოლივიე ტურნი (ისრაელი) – ეთიოპიური ვოკალური ტექნიკები: გლობალური სურათი (გვ. 198–215)

მაკა ხარძიანი (საქართველო) – სვანური სამონადირეო სიმღერები (გვ. 216–221)

დაივა რაჩუნაიტე-ვიჩინიენე (ლიტვა) – თანამედროვე კულტურაში სუტარტინესის გავრცელების ორი გზა: სასულიერო და საერო (გვ. 228–250)

ვლადიმერ გოგოტიშვილი (საქართველო) – „კვარტული კადანსის“ თავისებურებანი მრავალხმიან ქართლ-კახურ სიმღერებში (გვ. 251–266)

ალა სოკოლოვა (რუსეთი/ადიღეს რესპუბლიკა) – ჟიუ – ადიღეური ტრადიციული ინსტრუმენტული რავალხმიანობის ვოკალური ნართაული ხმა (გვ. 267–291)

დავით შუღლიაშვილი (საქართველო) – არატიპური ელემენტები ქართულ ხალხურ სიმღერაში (გვ. 292–308)

სიმჰა არომი და პოლო ვალეჰო (საფრანგეთი) – ქართული მრავალხმიანობის აკორდიკის სინტაქსის თეორიისათვის (გვ. 309–335)

ჟანა პარტლასი (ესტონეთი) – „ქათმისა და კვერცხის“ პრობლემა: ბგერათრიგისა და ვერტიკალური სტრუქტურების ურთიერთკავშირი სეტუს მრავალხმიან სიმღერებში (გვ. 336–353)

ნატალია ზუმბაძე (საქართველო) – ქართული სიმღერის მრავალხმიანობა და მისი დამატებითი არგუმენტები (გვ. 354–370)

ფრანც ფოედერმაირი და ვერნერ ა. დოიჩი (ავსტრია) – რობერტ ლახის მიერ 1916 წელს ჩაწერილი გურული მრავალხმიანი სიმღერები (გვ. 371–394)

ლუ იუ-სიუ (ტაივანი) – ფენომენი თუ კონცეფცია? აბორიგენების პოლიფონია ტაივანში (გვ. 395–401)

 

მრავალხმიანობა და საკრავიერი მუსიკა

თამაზ გაბისონია (საქართველო) – ქართული ხალხური საკრავიერი მრავალხმიანობის ფორმები (გვ. 409–416)

მანანა შილაკაძე (საქართველო) – აკომპანირების ადრეული ფორმები ქართულ ტრადიციაში (გვ. 425–439)

 

მრავალხმიანობა ქართულ ტრადიციულ სასულიერო მუსიკაში

მანანა ანდრიაძე და თამარ ჩხეიძე (საქართველო) – კილო-მოდუსები ქართულ საეკლესიო საგალობელში (გვ. 443–460)

ეკატერინე დიასამიძე (საქართველო) – მრავალხმიანობის ზოგიერთი ასპექტის შესახებ ქართულ გალობაში (გვ. 461–465)

სვიმონ ჯანგულაშვილი (საქართველო) – სამზე მეტხმიანი საგალობლები ღვთისმსახურების ქართულ ტრადიციაში (გვ. 470–490)

ჯონ გრემი (აშშ) – მეხსიერების მნიშვნელობა ქართული გალობის ზეპირ ტრადიციაში (გვ. 491–515)

ზაალ წერეთელი (საქართველო) – ძველი ქართული ნევმური სისტემის გაშიფრვა და პრაქტიკაში ხელახლა დანერგვის გზები (გვ. 516–530)

ნინო ფირცხალავა (საქართველო) – იოანე პეტრიწის მუსიკალურ-ესთეტიკური აზროვნება ნემესიოს ემესელის „ბუნებისათვის კაცისა“-ს მიხედვით (გვ. 531–540)

 

მრავალხმიანობის სოციოლოგიური ასპექტები 

ქეროლაინ ბითელი (დიდი ბრიტანეთი) – პოლიფონია გლობალურ სოფელში: მოტივები და მნიშვნელობები (გვ. 553–562)

ანა გ. პიოტროვსკა (პოლონეთი) – მსოფლიო და ტრადიციული მუსიკა. აუთენტიკურობის პრობლემა (გვ. 572–580)

ნანა ვალიშვილი (საქართველო) – ქართული ტრადიციული მრავალხმიანობა და ხალხური მუსიკის შემსრულებლობის პრობლემები თანამედროვე საქართველოში (გვ. 590–607)

კარსტენ ვერჯინი (გერმანია)– კრეოლიზაციის ხმები: „სოციალური მრავალხმიანობა“ სამხრეთ-დასავლეთ ინდოეთის ოკეანეში (გვ. 608–622)

რუსუდან წურწუმია (საქართველო) – ქართული მრავალხმიანობა თანამედროვე სოციო-კულტურულ კონტექსტში (გვ. 623–629)

ჯონ შორტისი და მოია სიმპსონი (ავსტრალია) – ქართული ხალხური სიმღერა და „ბითლზი“ ერთმანეთს ხვდებიან (გვ. 637–652)