ტრადიციული მრავალხმიანობის მერვე საერთაშორისო სიმპოზიუმი, მოხსენებები, 26–30 სექტემბერი, 2016, თბილისი, საქართველო, © 2018 (სრული ვერსია)

ტრადიციული მრავალხმიანობის მერვე საერთაშორისო სიმპოზიუმის ბუკლეტი, 2016

მრავალხმიანობის ზოგადი თეორია და მუსიკალურ-ესთეტიკური ასპექტები

იოსებ ჟორდანია (ავსტრალია/საქართველო) – ტრადიციული მრავალხმიანობის გეოგრაფიული დინამიკის შედარებითი შესწავლისთვის: მრავალხმიანობის პირველადი და მეორადი სტილები (გვ. 17–30)

მარინა ქავთარაძე (საქართველო) – ტრადიციული მუსიკალური კულტურის ადაპტაცია გლობალიზაციის პირობებში (გვ. 31–40)

ქეროლაინ ბითელი (დიდი ბრიტანეთი) – მრავალხმიანობა, მემკვიდრეობა და მდგრადი განვითარება (გვ. 41–54)

ანა გ. პიოტროვსკა (პოლონეთი) – პოლიფონიის, როგორც მომთაბარე ცნების, გაგება – მოკლე მიმოხილვა (გვ. 55–68)

ანდრეა კუზმიჩი (კანადა) – ახალი მსოფლიო „ფოლკლორული კულტურის“ შექმნა ძველი მრავალხმიანი სიმღერების საშუალებით (გვ. 69 – 84)

აუდიომაგალითები: 01, 02

ვიდეომაგალითები: 01, 02, 03

გია ბაღაშვილი (საქართველო) – მარადისობის ესთეტიკური კატეგორია ქართლ-კახურ სუფრულ სიმღერებში (გვ. 85–95)

მარინა კაგანოვა (აშშ) – ჩემი ხმა ჩემია, რადგან მას მე გამოვცემ (გვ. 96–108)

მრავალხმიანობის გენეზისი ადამიანის ევოლუციის შუქზე

მანუელ ლაფარგა (ესპანეთი) – მუსიკა და ენა ადამიანთა წარმომავლობაში (გვ.111–131)

პენელოპე სანს გონსალესი (ესპანეთი) – ტონალური აღქმის ფილოგენეზი, ვოკალური ქცევა და ადამიანის ევოლუცია (გვ. 132–151)

ტრადიციული პოლიფონიის რეგიონული სტილები და მუსიკალური ენა

სუზან შედტლერი, ჰერბერტ ზოტი (ავსტრია) – ავსტრიაში მრავალხმიანი სიმღერის განსხვავებების შესახებ. ვენური და ალპური სიმღერა (გვ. 155–164)

ფრანკ შერბაუმი (გერმანია), სიმჰა არომი, ფრანკ კეინი (საფრანგეთი) – ვლ. ახობაძის სვანური სიმღერების კრებულის ჰარმონიული სტრუქტურის გრაფიკული შედარებითი ანალიზი (გვ. 165–184)

ფრანკ კეინი (საფრანგეთი), ფრანკ შერბაუმი (გერმანია) – სხეულის ვიბრირების გამოყენება ქართული ტრადიციული სიმღერის სწავლების, ვიზუალიზებისა და ანალიზისთვის (გვ. 185–197)

ლაშა მარტაშვილი (საქართველო) – ქართული ხალხური მრავალხმიანობის ნოტებზე უნაკლოდ ჩაწერის სისტემა (გვ. 198–213)

ჟანა პარტლასი (ესტონეთი) – სიკვდილის პატარძლები: გასათხოვარი გოგონების კოლექტიური დატირება სეტოს ტრადიციაში (გვ. 214–227)

აუდიომაგალითები: 0102

ნატალია ზუმბაძე (საქართველო) – თუშური სიმღერის მრავალხმიანობის საკითხისათვის (გვ. 228–245)

ალა სოკოლოვა (რუსეთი/ადიღე) – ყვირილი და შეძახილები ჩერქეზული საცეკვაო ფერხულის მულტიტემბრულ პოლიფონიაში (გვ. 246–259)

აუდიომაგალითები: 01, 02, 03

თამაზ გაბისონია (საქართველო) – შებანების კანონზომიერებანი ქართულ ტრადიციულ მუსიკაში (გვ. 260–275)

ლარისა ხალტაევა (რუსეთი) – ბურდონული მრავალხმიანობა: ფაქტურა და (ან) მითი (გვ. 276–293)

ლუდმილა პ. კაზანცევა (რუსეთი) – ინტონაციის ცნება პოლიფონიურ მუსიკაში (გვ. 294–306)

ელენა იოვანოვიჩი (სერბეთი) – ორხმიანი და უნისონური სიმღერის საერთო ელემენტები აღმოსავლეთ და ცენტრალური სერბეთის რეგიონებში (გვ. 307–319)

გორდანა ბლაგოევიჩი (სერბეთი) – მრავალხმიანი სიმღერის როლი ინტერეთნიკური დიალოგის შექმნაში: სერბულ-ებრაული გუნდი Baruch Brothers Choir ბელგრადიდან (გვ. 320–334)

აუდიომაგალითები: 01, 02, 03, 04

ბაია ჟუჟუნაძე (საქართველო) – მესხური ხალხური სიმღერა – მრავალხმიანობიდან ერთხმიანობამდე (გვ. 335–345)

აუდიომაგალითები: 01, 02, 03ა, 03

გიორგი კრავეიშვილი (საქართველო) – კლარჯული ხალხური მუსიკა და მისი პარალელები მესხურთან (გაერთხმიანების გზა) (გვ. 346–357)

აუდიომაგალითები: 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16

ნანა მჟავანაძე (საქართველო) – ერთი საკადანსო არტიკულაციის შესახებ სვანურ სიმღერაში (გვ. 358–374)

კაე ჰისაოკა (იაპონია) – ქალთა ახალი თუშური სიმღერები, როგორც ქართველ მამაკაცთა მრავალხმიანი კულტურის ალტერნატივა (გვ. 375–381)

ნიკოლას როიერ-არტუზო (კანადა) – ჰეტეროფონია: შესრულებიდან განხორცილებამდე (გვ. 382–391)

ენო კოჩო (დიდი ბრიტანეთი/ალბანეთი) – სამუელ ბოდ-ბოვი – დამოუკიდებელი ხმა აზროვნების ადგილობრივ სკოლებსა და გლობალურად გაბატონებულ ტენდენციებს შორის (გვ. 392–408)

აუდიომაგალითები: 01, 02, 03

მაია გელაშვილი (საქართველო) – გურული ნანინა (გვ. 409–418)

დაივა რაჩიუნაიტე-ვიჩინიენე (ლიტვა) – ხუთბგერიანი წყობა, როგორც ჩრდილოდასავლეთ აუკშტაიტიას ვოკალური მრავალხმიანობის საფუძველი: პრობლემის დასმა (გვ. 419–434)

მრავალხმიანობა სასულიერო მუსიკაში

ფირცხალავა ნინო (საქართველო) _ იოანე პეტრიწის სამუსიკო ტერმინოლოგიის საკითხისთვისა (გვ. 437–446)

თამარ ჩხეიძე (საქართველო) – ხმათა ფუნქციები და მათი როლი ქართული საეკლესიო საგალობლების მრავალხმიანობის ფორმირებაში (გვ. 447–458)

აქილეს ქალდეაკისი (საბერძნეთი) – არის თუ არა დაფარული მრავალხმიანობა ბიზანტიურ მონოფონიაში? (გვ. 459–469)

მეთიუ არნდტი (აშშ) – ჰარმონიისა და ხმათასვლის ზოგიერთი სტატისტიკური თავისებურება შემოქმედის სკოლის ქართულ საგალობლებში (გვ. 470–483)

მალხაზ ერქვანიძე (საქართველო) – კანონისა და კანონიკური აზროვნების შესახებ ქართულ ტრადიციულ მუსიკაში (გვ. 484–501)

მაგდა სუხიაშვილი (საქართველო) – ტერმინი მორთული ქართულ ჰიმნოგრაფიულ ხელნაწერებში (გვ. 502–511)

შემსრულებლობა და ტრადიციის გადაცემა

სვეტლანა სპაიჩი (სერბეთი) – მრავალხმიანი ტრადიციის ცოცხლად შენახვა (გვ. 515–528)

მრავალხმიანობა საკრავიერ მუსიკაში

რაისა გუსაკი (უკრაინა) – სოლო და საანსამბლო მრავალხმიანი შესრულება უკრაინის ტრადიციულ ინსტრუმენტულ მუსიკალურ კულტურაში (გვ. 531–541)

თეონა რუხაძე (საქართველო) – გუდასტვირის სახეობები საქართველოსა და მის საზღვრებს გარეთ მცხოვრებ ქართველთა ტრადიციულ მუსიკაში (მრავალხმიანობა და შესრულების სხვა თავისებურებები (გვ. 542–555)

აუდიომაგალითები: 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09

ვიდეომაგალითები: 01, 02, 03

ისტორიული ჩანაწერები

რიკარდო ლა სპინა (აშშ) – სამოთხე “საყვირის” გარშემო: ჰავაიური ანსამბლური სიმღერის ადრეული ჩანაწერების ჰარმონიზაციის თავისებურებები (1904–14) (გვ. 559–580)

ოლივერ გერლახი (გერმანია) – იტალიურ-ალბანური მრავალხმიანი სიმღერის უკანასკნელი 60 წლის მონაცემები (გვ. 581–601)

აუდიომაგალითები: 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09

სუზან ციგლერი (გერმანია) – 25 წლის შემდეგ: გურიის 1991 წლის ექსპედიციის გახსენება (გვ. 602–613)

მრგვალი მაგიდა

ტრადიციული პოლიფონიის ფორმები, სტრუქტურული ტიპები და კარტოგრაფია –წამყვანები: იოსებ ჟორდანია (ავსტრალია/საქართველო), დაივა რაჩიუნაიტე-ვიჩინიენე (ლიტვა) (გვ. 614–624)