ტრადიციული მრავალხმიანობის მეექვსე საერთაშორისო სიმპოზიუმი, მოხსენებები, 24–28 სექტემბერი, 2012, თბილისი, საქართველო, © 2014 (სრული ვერსია)

ტრადიციული მრავალხმიანობის მეექვსე საერთაშორისო სიმპოზიუმის ბუკლეტი, 2012

ტრადიციული პოლიფონიის შედარებითი შესწავლა 

იოსებ ჟორდანია (ავსტრალია/საქართველო) – ტრადიციული მრავალხმიანობის შედარებითი შესწავლა: გუშინ, დღეს, ხვალ (გვ. 19–38)

ნინო ციციშვილი (ავსტრალია/საქართველო) – სატრფიალო სიმღერების გენეზისის შესწავლისათვის ადამიანის ადრეული ისტორიის შუქზე (გვ. 39–51)

ელენა იოვანოვიჩი (სერბეთი) – გაცოცხლებული კავალი 1990-იანი წლების სერბეთში და კავალი და ნეი ახლო აღმოსავლეთის სუფიურ ტრადიციებში: მუსიკისა და მნიშვნელობის ასპექტები (გვ. 52–69)

აუდიომაგალითები: 01, 02

ნაილია ალმეევა (რუსეთი) – ვერტიკალის ფორმირება ვოლგა-კამის რეგიონის მონათესავე ხალხების (ქრისტიანი თათრები, მარიელები, ჩუვაშები) კოლექტიური სიმღერის ფაქტურაში (გვ. 70–86)

აუდიომაგალითები: 01, 02, 03

ტრადიციული პოლიფონიის ზოგადთეორიული და მუსიკალურ-ესთეტიკური ასპექტები

მეთ ჰარვი (ავსტრალია) – პოლიტიკური პოლიფონია (გვ. 89–99)

ბარბარა ელისონი (ნიდერლანდები) – აკუსტიკური ფანტომები (გვ. 100–112)

ნინო ფირცხალავა (საქართველო) – ებანის, ბანის, ბამის ურთიერთმიმართების საკითხისათვის (გვ. 113–126)

გია ბაღაშვილი (საქართველო) – “ერთისა” და “მრავალის” ანტინომია ქართული მუსიკალური ფოლკლორის ადრეულ სტადიებზე (გვ. 127–137)

მარინა ქავთარაძე (საქართველო) – მონოფონია და პოლიფონია: პარადიგმათა ცვლის კულტურულ-ისტორიული ასპექტები (ერთი თვალსაზრისი ევროპული პოლიფონიის შესახებ) (გვ. 138–148)

ანდრეა კუზმიჩი (კანადა) – არა აღდგენა, არამედ აღდგენის ტრადიცია: ტრადიციული ქართული მრავალხმიანობის ხელახალი წაკითხვა ანსამბლური ტრადიციის მიხედვით (გვ. 149–159)

თამაზ გაბისონია (საქართველო) – სეკუნდის დიალექტიკა ეთნიკურ მუსიკაში: სტატიკა და დინამიკა (გვ. 160–174)

აუდიომაგალითები: 01, 02, 03, 04, 05, 06

ტრადიციული პოლიფონიის რეგიონული სტილები და მუსიკალური ენა

კაე ჰისაოკა (იაპონია) – პოლიფონიური და მუსიკალური პრაქტიკის ავთენტიკურობის სტრუქტურა საქართველოში (გვ. 177–186)

სუ ვეი, უანგ ქი (ჩინეთი) – ქიანგის პოლიფონიური ტრადიცია ჩინეთიდან (გვ. 187–202)

მარია დე საო ხოსე კორტე-რეალი (პორტუგალია) – პოლიფონია და ევოლუცია პორტუგალიური ფადოს ისტორიულ ჩანაწერებში (გვ. 203–207)

მიხაილ ლობანოვი (რუსეთი) – “ჩამორთმეული” უნისონური სიმღერა – კოლექტიური შესრულების უმარტივესი ტიპი ეთნიკურ მუსიკაში (გვ. 213–232)

აუდიომაგალითები: 01, 02, 03, 04, 05

ანდა ბეიტანე (ლატვია) – ჩრდილო-აღმოსავლეთ ლატვიის ტრადიციული პოლიფონია Officium Defunctorum-ში (გვ. 233–244)

ნინო ღამბაშიძე, ნინო მახარაძე (საქართველო) – ჭვენიერობის დღესასწაული და მასთან დაკავშირებული ტრადიციული მუსიკა (გვ. 245–260)

აუდიომაგალითები: 01, 02, 03

რიე კოჩი (იაპონია) – პოლიფონიური ელემენტები აინუს ტრადიციული მუსიკის მონოფონიურ სასიმღერო სტილებში (გვ. 261–276)

აუდიომაგალითები: 01, 02, 03

მარია დე საო ხოსე კორტე-რეალი, როსარიო პესტანა (პორტუგალია) – მყისიერი და გაბმული ორნამენტირება პორტუგალიელ ქალთა ტრადიციულ მრავალხმიან სიმღერებში (გვ. 277–297)

აუდიომაგალითები: 01, 02

ვიდეომაგალითი: 01

გიორგი (გიგი) გარაყანიძე (საქართველო) † – ეთნომუსიკის თეატრის ერთი უცნობი ნიმუშისათვის (ზედაშის იავნანა) (გვ. 298–311)

ვიდეომაგალითი: 01, 02, 03

ველიკა სტოიკოვა-სერაფიმოვსკა (მაკედონია) – მაკედონიური მრავალხმიანი სიმღერა – ზოგიერთი ძირითადი მახასიათებელი (გვ. 312–326)

აუდიომაგალითები: 01, 02, 03, 04, 05, 06

ენო კოჩო (ალბანეთი) – ისო(ნ)ი – სამხრეთ ალბანური უთანხლებო მრავალხმიანობისა და ბიზანტიური გალობის საერთო კომპონენტი (გვ. 327–338)

აუდიომაგალითები:  01, 02, 03, 04, 05, 06, 07 

მეთიუ ნაითი (აშშ) – ჰუტერიტების გუნდური სიმღერა პრერიებში: ხსნის ხმები (გვ. 339–350)

ვიქტორია სამსონაძე (საქართველო) – მესხური მუსიკალური დიალექტის ჟანრული თავისებურებანი (გვ. 351–367)

აუდიომაგალითები: 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14

ტრადიციული მუსიკის ისტორიული ჩანაწერები

დაივა რაჩიუნაიტე-ვიჩინიენე (ლიტვა) – ლიტვური ფოლკლორული მუსიკის უძველესი ხმოვანი ჩანაწერები და ეთნომუსიკოლოგების ახალი აღმოჩენები (გვ. 371–392)

აუდიომაგალითები: 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07

ჟანა პარტლასი (ესტონეთი) – სეტოს ერთი-სამ-ნახევარტონიანი კილოს ფუნქციონალური სისტემა: მრავალბილიკიანი ჩანაწერების დისტრიბუციული ანალიზი (გვ. 393–408)

აუდიომაგალითი: 01

პირველი მსოფლიო ომის ქართველ ტყვეთა ჩანაწერები გერმანიისა და ავსტრიის არქივებში

სუზან ციგლერი (გერმანია) – ქართველ ტყვეთა ჩანაწერები გერმანიაში (1915–1919) (გვ. 411–424)

გერდა ლეხლაიტნერი, ფრანც ლეხლაიტნერი (ავსტრია), ნონა ლომიძე (ავსტრია/საქართველო) – CD პროექტი: 1909–1915/16 წლების კავკასიის რეგიონის ჩანაწერები (გვ. 425–440)

აუდიომაგალითები: 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09

ვიდეომაგალითები: 01, 02

მრავალხმიანობა და ინსტრუმენტული მუსიკა

ბო ლავერგრენი (აშშ) – კუთხოვანი არფა (გვ. 443–458)

მრგვალი მაგიდა I

წამყვანი: პოლო ვალეჰო 

ქართული და ევროპული შუა საუკუნეების მუსიკის მოდალობა (გვ. 461–528)

აუდიომაგალითები: 01, 02, 03

მრგვალი მაგიდა II

წამყვანი: რუსუდან წურწუმია 

ახალი მოსაზრებები ადამიანის ევოლუციასა და ქცევაზე – მრავალხმიანობის როლი თანამედროვე ადამიანის ჩამოყალიბებაში (გვ. 531–552)