ტრადიციული მრავალხმიანობის მეათე საერთაშორისო სიმპოზიუმი, მოხსენებები, 20–24 ოქტომბერი, 2020, თბილისი, საქართველო, © 2022 (სრული ვერსია)

ტრადიციული მრავალხმიანობის მეათე საერთაშორისო სიმპოზიუმის ბუკლეტი, 2020

ტრადიციული მრავალხმიანობის სოციალური ასპექტები

დაივა რაჩიუნაიტე-ვიჩინიენე (ლიეტუვა) – პოლიფონიური სიმღერა, როგორც მუსიკალური, სოციალური და პოლიტიკური ფენომენი: ლიეტუვური ნიმუშების ანალიზი (გვ. 14–22)

აუდიომაგალითები: 01, 02

ვიდეომაგალითები: 01, 02

მეთიუ ნაითი (კანადა)  შენარჩუნება, დაცვა, სიცოცხლისუნარიანობა: სვანეთში მუსიკის მდგრადობისა და ეკოლოგიის კონცეპტუალიზაცია (გვ. 38–44)

თემურ ტუნაძე (საქართველო) – ხალხურ თვითშემოქმედების გუნდები ზემო აჭარაში (XX საუკუნის 30-40-იანი წლები) (გვ. 53–57)

გორდანა ბლაგოევიჩი (სერბეთი) – ინფორმაციული ტექნოლოგიების როლი მრავალხმიანი გალობის და შესრულების პრაქტიკაში კოვიდ-19-ის პანდემიის პერიოდში: სერბეთის შემთხვევა (გვ. 73–79)

ვიდეომაგალითები: 01, 02, 03, 04, 05

ტრადიციული ვოკალური მრავალხმიანობა და ეროვნული უმცირესობები

ემი ოკადა (იაპონია) – პოლიფონიური მღერის ტრადიციული კულტურა და ინტერპერსონალური თანამშრომლობა ჩრდილოაღმოსავლეთ ინდოეთის ეთნიკური უმცირესობის – ჩახესანგის ნაგას ტომში (გვ. 86–91)

ჰელენ რისი (გაერთიანებული სამეფო/აშშ) – პოლიფონიური ფოლკლორული სიმღერა სამხრეთ ჩინეთის ტიბეტურ-ბურმანულ ჯგუფებში (გვ. 103–108)

აუდიომაგალითები: 01, 02, 03

ტრადიციული პოლიფონიის რეგიონული სტილები და მუსიკალური ენა

ანდრეა კუზმიჩი (კანადა) – როგორ უწყობს ხელს ქართული მრავალხმიანობა მარადისობისა და მემკვიდრეობითობის გრძნობას: დროებითი დამახინჯებების მუსიკალური ანალიზი ქართულ მრავალხმიანობაში (გვ. 118–125)

აუდიომაგალითები: 01, 02

ნატალია ზუმბაძე (საქართველო) – მრავალხმიანობის კიდევ ერთი არგუმენტის შესახებ ქართულ სიმღერაში (გვ. 134–139)

აუდიომაგალითები: 01, 02, 03, 04, 05, 06

რიტის ამბრაზევიჩიუსი (ლიეტუვა) – მუსიკალური ბგერათრიგები ლიეტუვურ ტრადიციულ ვოკალურ მრავალხმიანობაში (გვ. 148–152)

მარიო მორელო (კანადა) – იდენტობა, მემკვიდრეობა და სიმღერები, როგორც კულტურული არტეფაქტები: წინაპართა გრძნობების კვლევა პოლიფონიური სიმღერების ტრანსფორმირებული შესრულების პროცესში სალენტოში (გვ. 162–171) 

მუჰამედ აშქან ნაზარი (ირანი) – პოლიფონიისა და გრძნობადის ურთიერთკავშირის სემიოტიკური გაგება ჰავრამანის მუსიკაში; ეროტიკული ლიტერატურის როლი ჰავრამანის ხალხური მუსიკის შემსრულებლობაში (გვ. 183–191)

დავით შუღლიაშვილი მუსიკოლოგიის დოქტორი (საქართველო) – სიჩუმისა და პაუზის ეფექტი ქართულ ტრადიციულ მუსიკაში (გვ. 202–208)

აუდიომაგალითები: 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08. 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17

ვიდეომაგალითები: 01, 02, 03, 04

ჟანგ შანი, ქსიანგქუნ ლიუ (ჩინეთი) – ყაზახური სიბიზმის ბიფონიური მორფოლოგია და მექანიზმი (გვ. 224–228)

ტიციანა პალანდრანი (იტალია) – პოლიფონია მონტოროში (კორდობა) (გვ. 239–243)

აუდიომაგალითები: 01

ჟანა პარტლასი (ესტონეთი) – კონტროლირებადი უწესრიგობა პოლიმუსიკაში: სეტოს საქორწილო მუსიკის ჟანრი კაასიტამინე (გვ. 251–256)

აუდიომაგალითები: 01, 02, 03, 04, 05, 06

ბრაიან ფეირლი (აშშ) – “არ არის დოგმა, მაგრამ არის ჩარჩო”: მოდელებით იმპროვიზაცია გურულ ტრიო სიმღერაში (გვ. 266–271)

ჯილიან ფულტონ-მელანსონი (აშშ) – პოლიფონიური ფოლკლორის განახლება: მოგონებების ძიება ტარაბის ლანდშაფტებში (გვ. 283–291)

გიორგი კრავეიშვილი (საქართველო) – ლაზური მუსიკის ფესვები (გვ. 301–305)

აუდიომაგალითები: 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21

ვიდეომაგალითები: 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10

ხათუნა დამჩიძე, ნინო მახარაძე (†) (საქართველო) – ცეკვა ლეკური (გვ. 316–322)

აუდიომაგალითები: 01, 02, 03, 04

ევა ც. ბანჰოლცერი (ავსტრია) – სიმღერა ზღვარზე: მთამსვლელები როგორც იოდლერებივ – იოდლერები როგორც მთამსვლელები (გვ. 331–337)

აუდიომაგალითები: 01, 02, 03, 04

რიტის ამბრაზევიჩიუსი (ლიეტუვა) – ავსტრიული იოდლის ზოგიერთი აკუსტიკური თავისებურება (გვ. 346–348)

ულრიხ მორგენშტერნი (ავსტრია) – მოტივზე ორიენტირებული ფორმები და ბინარული ჰარმონია. ორი ძირითადი პრინციპი ევროპულ ხალხურ მუსიკაში და მათი მნიშვნელობაავსტრიული/ალპური ტრადიციისთვის (გვ. 354–361)

მრავალხმიანობა სასულიერო მუსიკაში

მეთიუ არნდტი (აშშ) – “კილო არის ყველაფერი”: გამშვენება ქართულ გალობაში (გვ. 376–379)

თამარ ჩხეიძე (საქართველო) – ევქარისტიული კანონის მოდალური სტრუქტურები ქართულ გალობაში (აღმოსავლეთისა და დასავლეთის საქრისტიანოს ადგილობრივისამგალობლო ტრადიციების კონტექსტში) (გვ. 390–394)

ეკატერინე ყაზარაშვილი (საქართველო) – ქრისტეშობის საცისკრო კანონი ქართული გალობის ტრადიციაში (ზოგადმართლმადიდებლური ლიტურგიკული პრაქტიკის კონტექსტში) (გვ. 404–408)

ტრადიციული მრავალხმიანობა და პოპულარული მუსიკა

იოსებ ჟორდანია (ავსტრალია/საქართველო) – პოპ და როკ-მუსიკის საწყისები მუსიკის პირველადი ბინარული ფუნქციის შუქზე (გვ. 414–419) 

ნინო ციციშვილი (ავსტრალია/საქართველო) – „სინთეზი“ და „ფიუჟენი“, როგორც კულტურათა შორის ურთიერთობის ორი გზა (გვ. 425–427)

აუდიომაგალითები: 01, 02, 03, 04, 05

თეონა ლომსაძე (საქართველო) – ფოლკ-ფიუჟენი ქართულ მუსიკალურ რეალობაში (გვ. 431–436)

ვიდეომაგალითები: 01, 02, 03, 04, 05

მიგელ ანხელ სანტაელა (ვენესუელა-ნიდერლანდები) – წარმოსახვითი ღერძი ჩრდილოეთსა და სამხრეთს შუა: ინდივიდუალური მიდგომა ვენესუელური ხალხური და პოპულარული მუსიკის ა-კაპელა გუნდისთვის არანჟირებისადმი (გვ. 442–448)

ტრადიციული მრავალხმიანობა საკრავიერ მუსიკაში

იანიკ ვეი (შვეიცარია) – ბუჩელზე შესრულება და„ბუნებრივი“ ჰარმონიის იდეა ალპურ მუსიკაში (გვ. 461–466)

მანუელ ლაფარგა, პენელოპე სანს (ესპანეთი) – სამსტვირიანი გუდასტვირი ნურაღეს კულტურაში: 4000 წლის მრავალხმიანობა ხმელთაშუა ზღვის ბარბაჯიაში (სარდინია) (გვ. 477–481)

შემსრულებლობა და ტრადიციის გადაცემა

ანასტასია მაზურენკო (უკრაინა) – ნაწილების მიკროინტერვალური გაწყობა უკრაინულ ტრადიციულ მრავალხმიან შესრულებაში (გვ. 493–497)

ბერნარდ კლაიკამპი (ჰოლანდია) – დები ბისეროვები ბულგარეთიდან და მათი ორხმიანი სასიმღერო სტილი (გვ. 508–512)

ვიდეომაგალითები: 01

მრგვალი მაგიდა

ტრადიციული მუსიკა და თანამედროვე საზოგადოება წამყვანი: თეონა ლომსაძე (გვ. 519–522)