ტრადიციული მრავალხმიანობის პირველი საერთაშორისო სიმპოზიუმი, მოხსენებები, 2 – 8 ოქტომბერი, 2002, თბილისი, საქართველო, © 2003 (სრული ვერსია)

ტრადიციული მრავალხმიანობის პირველი საერთაშორისო სიმპოზიუმის ბუკლეტი, 2002

მრავალხმიანობის ზოგადი თეორია და მუსიკალურ-ესთეტიკური ასპექტები

იზალი ი. ზემცოვსკი (აშშ) – მრავალხმიანობა, როგორც შემოქმედებისა და აზროვნების საშუალება: Homo polyphonicus-ის მუსიკალური იდენტურობა (გვ. 35–53)

სტივენ ბრაუნი (აშშ) – გადამდები ჰეტეროფონია: ახალი თეორია მუსიკის წარმოშობის შესახებ (გვ. 54–78)

იოსებ ჟორდანია (ავსტრალია) – მრავალდარგობრივი მიდგომა მრავალხმიანობის წარმოშობის პრობლემის კვლევაში (გვ. 79–89)

რუსუდან წურწუმია (საქართველო) – პოლიფონია, როგორც ქარტული ტრადიციული მუსიკალური აზროვნების ძირითადი კატეგორია (გვ. 90–99)

ევსევი ჭოხონელიძე (საქართველო) – ქართულ მუსიკალურ-ესთეტიკურ აზროვნებაში თვისებრივი გარდატეხის ერთი მნიშვნელოვანი პერიოდის შესახებ (გვ. 99–108)

ნინო ფირცხალავა (საქართველო) – პეტრიწის ფილოსოფია და ქართული მრავალხმიანობა (გვ. 109–126)

 

ტრადიციული მრავალხმიანობის ჩაწერის მეთოდოლოგია და მისი შესწავლის აკუსტიკური მეთოდები 

სიმჰა არომი (საფრანგეთი) – კომპლექსური პოლიფონიური მუსიკის ნაწარმოების ჩაწერა Re-recording-ის ტექნიკის გამოყენებით (გვ. 129–137)

ფრანც ფოიდერმაირი, ვერნერ ა. დოიჩი (ავსტრია) – ფსიქოაკუსტიკა და ვოკალური პოლიფონია (გვ. 138–159)

ოოჰაში ცუტომუ (იამაშირო შოჯი), ნიშინა ემი, კავაი ნორიე, ჰონდა მანაბუ, ნაკამურა სატოში, იაჯი რეიკო (იაპონია) – მიკრო-გავლითი ბგერის სიგნალის სტრუქტურა და მისი ფუნქცია მსოფლიოს ვოკალური გამომსახველობის ტრადიციაში (გვ. 160–170)

 

ქართული მრავალხმიანობის ბგერათწყობა

მალხაზ ერქვანიძე (საქართველო) – ქართული მუსიკის ბგერათწობა (პრობლემები, მოსაზრებები) (გვ. 173–185)

სტიუარტ გელზერი (აშშ) – ქართული ხალხური მუსიკის ბგერათწყობის შესახებ (გვ. 186–200)

იოჰან ვესტმანი (შვედეთი) – ქართული პოლიფონიური სიმღერების კილოტონალობის პრობლემები: სიმაღლის, ინტერვალებისა და ტემბრის ცვალებადობა (გვ. 201–220)

 

ტრადიციული მრავალხმიანობის რეგიონული სტილები და მუსიკალური ენა 

დიტერ ქრისტენსენი (აშშ) – ვოკალური პოლიფონია და მულტიჟღერადობა (Multisonance) სამხრეთ-აღმოსავლეთ არაბეთში (გვ. 223–242)

ტიმოთი რაისი (აშშ) – მრავალხმიანობის სტილების გეოგრაფიული განაწილება ბულგარეთში (გვ. 243–265)

ტრან ქუანგ ჰაი (საფრანგეთი) – ერთი ყელის პოლიფონია (გვ. 166–283)

ნინო მაისურაძე (საქართველო) – ზოგი რამ ქართული ტრადიციული მრავალხმიანობის შესახებ (გვ. 284–292)

ქეთევან ნაკაშიძე (საქართველო) – მრავალხმიანობის საკითხი ქართულ გლოვის სიმღერებში (გვ. 293–305)

ვლადიმერ გოგოტიშვილი (საქართველო) – ქართლ-კახური გრძელი სუფრული სიმრერების კილო-ინტონაციური წყობის ზოგიერთი თავისებურების შესახებ (გვ. 306–323)

მაკა ხარძიანი (საქართველო) – მრავალხმიანობის ტიპის განსაზღვრისა და სამხმიანობის წარმოშობის საკითხისათვის სვანურ მუსიკალურ ფოლკლორში (გვ. 324–334)

ნინო კალანდაძე-მახარაძე (საქართველო) – მრავალხმიანი ქართული ხალხური სასიმღერო მეტყველების ერთი არტიკულაციური თავისებურების შესახებ (გვ. 335–349)

თომას ჰოიზერმანი (შვეიცარია) – დაკვირვებანი ქართულ საშობაო სიმღერებზე (გვ. 350–379)

მარინა კვიჟინაძე (საქართველო) – გურული სიმღერა “აგუნა” (გვ. 380–386)

 

მრავალხმიანობა საკრავიერ მუსიკაში

მანანა შილაკაძე (საქართველო) – რეგიონული სტილის საკითხი ქართულ საკრავიერ მუსიკაში (სვანეთი) (გვ. 389–401)

ნინა შველიძე (საქართველო) – ქართული მრავალღერიანი სალამური – ლარჭემ-სოინარი (გვ. 402–412)

ქეთევან ნიკოლაძე (საქართველო) – მრავალხმიანობის ტიპების ურთიერთმიმართების საკითხისათვის ვოკალურ და საკრავიერ მუსიკაში (გვ. 413–424)

მრავალხმიანობა ქართულ ტრადიციულ სასულიერო მუსიკაში

დავით შუღლიაშვილი (საქართველო) – ქართული გალობის სკოლები და ტრადიციები (გვ. 427–441)

მანანა ანდრიაძე, თამარ ჩხეიძე (საქართველო) – ჭრელის სისტემა ქართულ სამგალობლო პრაქტიკაში (გვ. 442–457)

ეკატერინე ონიანი (საქართველო) – გალობის გამშვენების საკითხისათვის ქართულ საგალობო პრაქტიკაში (გვ. 458–469)

მარიკა ოსიტაშვილი (საქართველო) – ძველი ქართული პროფესიული მუსიკის ზოგიერთი თავისებურების შესახებ (გვ. 470–480)

 

ტრადიციული მრავალხმიანობის სოციოლოგიური ასპექტები

ნინო ციციშვილი (ავსტრალია) – ქართული ეთნომუსიკოლოგია და გენდერის საკითხი ქართულ სიმღერაში (გვ. 483–492)

თამარ მესხი (საქართველო) – საბჭოთა პერიოდის ქართული სამუსიკო ფოლკლორის შესახებ (გვ. 493–507)

მარინე ქავთარაძე (საქართველო) – ტრადიციულ მუსიკალურ კულტურათა ურთიერთობა და ტრანსფორმაცია ტიპოლოგიურად უცხო კულტურულ გარემოში (გვ. 508–520)

სუზან ციგლერი (გერმანია) – “ხმები წარსულიდან” – კავკასიური მრავალხმიანობა ბერლინის ფონოგრამების არქივის ისტორიულ ხმოვან ჩანაწერებში (გვ. 521–538)

ქართული მრავალხმიანი სიმღერა და მისი უცხოელი შემსრულებლები

ნატო ზუმბაძე (საქართველო) – ქართული მრავალხმიანი სიმღერა და მისი უცხოელი შემსრულებლები (გვ. 541–551)

ფრანკ კეინი (საფრანგეთი) – ქართული სიმღერის შესწავლის მეთოდები საზღვარგარეთის ქართულ გუნდებში (გვ. 552–563)

მაიკლ ბლუმი (დიდი ბრიტანეთი) – ქართული სიმღერა გაერთიანებულ სამეფოში – სიამოვნება და ხაფანგი (გვ. 564–576)

რიჩარდ გაუ (დიდი ბრიტანეთი) – ქართული სიმღერა უელსში და მის ფარგლებს გარეთ (გვ. 577–587)