ტრადიციული მრავალხმიანობის მეთორმეტე საერთაშორისო სიმპოზიუმი, მოხსენებები, 25–28 სექტემბერი, 2024, თბილისი, საქართველო, © 2025 (სრული ვერსია)

ტრადიციული მრავალხმიანობის მეთორმეტე საერთაშორისო სიმპოზიუმის ბუკლეტი, 2024

სხეულებრივი (კინესტეტიკური) ასპექტი ტრადიციული მუსიკის შესრულებაში

ქრისტინა ბარეტი (აშშ) – მუსიკის მატერიალიზება: პოლიფონია როგორც მოქსოვილი ბგერა (გვ. 19–29)

მაკა ხარძიანი (საქართველო) – ფერხული – ქართული ტრადიციული მუსიკის შესრულების უძველესი ფორმა (გვ. 38–45)

დაივა რაჩიუნაიტე-ვიჩინიენე (ლიეტუვა) – ლიეტუვური პოლიფონიური სუტარტინესის სინკრეტიზმი: სიმღერასა და ქორეოგრაფიას შორის ურთიერთობა შესრულების პროცესში (გვ. 53–63)

ლაშა მძინარაშვილი (საქართველო) – ქართული ტრადიციული ცეკვის თანამედროვე ქორეოგრაფიულ ტენდენციებთან სინთეზის საკითხისათვის (გვ. 78-82)

ტრადიციული მრავალხმიანობის რეგიონული სტილები და მუსიკალური ენა

რობერტ რიკი (უნგრეთი) – ტრადიციული სამართალი და მისი გამოვლინება ქართულ ხალხურ სიმღერებში (გვ. 89–96)

იანიკა ორასი, ჟანა პარტლასი, მარი პალოლილი, თანელ თორნი, ჰანს-გიუნტერ ლოკი (ესტონეთი) – ზეპირსა და წერილობითს შორის: ვიზუალიზაციის და ციფრული სწავლების ინსტრუმენტის შექმნა სეტოს მრავალხმიანი სიმღერისთვის (გვ. 111–119)

ვერონიკა გროზდევ-კოლაჩინსკა (პოლონეთი) – მრავალხმიანი სიმღერის ძველი და თანამედროვე ფორმები პოდლასიეს რეგიონში (გვ. 129–141)

ფილიპ იამპოლსკი (აშშ) –  ვაიჰოჰო – აღმოსავლეთ ტიმორის (ტიმორ-ლესტეს) ფატალუკუს პოლიფონიური დუეტები (გვ. 158–164)

ელენა იოვანოვიჩი (სერბეთი) – ძველი დროის ორნაწილიანი მოგზაურობის სიმღერა და voJnicze (Dvoinica) დაკვრა ცენტრალურ და დასავლეთ სერბეთში (გვ. 174–182)

გიორგი კრავეიშვილი, ხათუნა დამჩიძე (საქართველო) – ფერეიდნის მუსიკალურ-ქორეოგრაფიული კულტურა (გვ. 190–196)

მარიო მორელო (კანადა) – „ტერეზინა, შენ მას დაძინება აიძულე …“: რიტუალური ცეკვის, პიციკას სემიოტიკური ელემენტების თემატური კვლევა სალენტოს მრავალხმიან სიმღერაში (გვ. 203–213)

ნატალია ზუმბაძე (საქართველო) – ქართული და აფხაზური ხალხური მუსიკის შედარებითი შესწავლისათვის (გამოცემის „ქართული ტრადიციული მუსიკის საექსპედიციო ფონოჩანაწერები.ოთარ ჩიჯავაძე, აფხაზეთი-1970. ოჩამჩირისა და გალის რაიონები“ მიხედვით) (გვ. 225–233)

მრავალხმიანობა საერო და სასულიერო მუსიკაში

ბექა ბიძინაშვილი (საქართველო) – ქართული საეკლესიო გალობის საშემსრულებლო ინტერპრეტაცია ლიტურგიკულ პრაქტიკაში (ქართლ-კახური გალობის მაგალითზე) (გვ. 243–249)

თამაზ გაბისონია (საქართველო) – ალტერნატიული მოსაზრებები ქართული გალობის ისტორიული კონფიგურაციისათვის (გვ. 255–262)

გამოთვლითი ეთნომუსიკოლოგია

ფრანკ შერბაუმი (გერმანია) – დასავლური ნოტაციის მიღმა: ალტერნატიული ნოტაციის სისტემა ქართული ტრადიციული ვოკალური მუსიკისათვის (გვ. 273–279)

სიმჰა არომი (საფრანგეთი), ფრანკ შერბაუმი (გერმანია) – ქართული მრავალხმიანობის აკორდული სინტაქსის თეორიის გზაზე: ახალი ინსტრუმენტები, ახალი პერსპექტივები და ახალი შედეგები (გვ. 286–292)

პოლ როუზი (დიდი ბრიტანეთი) – კომპიუტერული ტექნიკა შუა საუკუნეების ქართული ნევმური ნოტაციის ანალიზისთვის (გვ. 299–306)

თამარ ჩხეიძე, ეკატერინე ონიანი (საქართველო) – ქართული ნევმური ნოტაციის კომპიუტერული საშუალებებით შესწავლის შედეგები და პერსპექტივები (გვ. 315–321)

ტრადიციული მრავალხმიანობის სოციალური ასპექტები

ქეროლაინ ბითელი (დიდი ბრიტანეთი) – მუსიკისა და ცეკვის საშემსრულებლო ანსამბლები და ცოცხალი ტრადიციები აჭარაში (გვ. 335–344)

ანდრეა კუზმიჩი (კანადა) – ტრადიციული ვოკალური მრავალხმიანობის ტრიუმფი და გამოცდილებატორონტოში: ქართული და უკრაინული პრაქტიკების კვლევა (გვ. 353–365)

ბერნარდ კლეიკამპი (ნიდერლანდები) – 1942 და 1943 წლების ქართული მუსიკის გრამფირფიტები გერმანული Polydor-ის ლეიბლით (გვ. 376–385)

თეონა რუხაძე (საქართველო) – ტრადიციული მუსიკის ორმაგი იდენტობა: ფორმით ეროვნული, ხოლო შინაარსით სოციალისტური (გვ. 394–400)

სანდრო შარი (საქართველო/დიდი ბრიტანეთი) –  ქართული ჯაზ-ფიუჟენის თეორიული საფუძვლები (გვ. 407–418)

მანუელ ლაფარგა და პენელოპე სანზი (ესპანეთი) – კლასიკური გუნდები: საბერძნეთი და რომი. დაკარგული წარმართული ვოკალური პოლიფონიის ძიებაში (გვ. 432–443)

მარჯერი ბრეი (შოტლანდია) – შინაგანი მწუხარება – დატყვევებული ბგერები. კინესეთეტიკური მოძრაობა შოტლანდიური მოთქმისა და მთიანეთის (Highlands) საგუდასტვირე პიბროხის ტრადიციებში (გვ. 452–455)

ნინო ფირცხალავა (საქართველო) – არაყიშვილის ერთი საპასუხო წერილის შესახებ შტეინპრესის სტატიასთან დაკავშირებით (გვ. 459–466)

დევიდ გილმანი, სემ ქელამი (აშშ) – შეისწავლეთ ქართული სიმღერები ინტერნეტში (გვ. 473–477)

მერი-სოფია ლაკოსი (ფინეთი) – პაიზოკის – პოლიფონიური პოტენციალის მქონე ქურთული შემოდგომის სიმღერა (გვ. 482–492)

შიო აბრახამია (საქართველო) – ქრონოტოპული აზროვნების გამოვლენისთვის ქართულ სასიმღერო ფოლკლორში (გვ. 503–508)

მრგვალი მაგიდა

მრგვალი მაგიდა (გვ.514–548)